Deze week is wellicht de drukste kiteweek van Nederland. Er zijn maar liefst 4 (grote) evenementen die op de planning  staan.

Red Bull Megaloop.

De Red Bull megaloop is dé wedstrijd voor big air kiten. Het evenement zal plaatsvinden in Zandvoort op 19 september. Voor meer details klik hier

van Hoek tot Helder.

De zesde editie van Hoek tot Helder heeft groen licht gekregen voor woensdag 20 september. Volgens de organisatie is de langste eendaagse downwinder een tocht die zijn weerga niet kent. De Noordzee zal op haar ‘best’ het maximale in de deelnemers naar boven halen. Elke deelnemer haalt minimaal €1.500 op voor de hartstichting.

Down the wind, up the coast van Goshaka

Een nieuw evenement onder de Nederlandse downwinders. 100 deelnemers zullen zo’n 50 kilometer downwinden en na afloop een leuk feestje met barbecue op het strand. de NKV help bij de organisatie van dit evenement. De exacte datum is onder voorbehoud maar lijkt op zaterdag 23 september plaats te gaan vinden.

NKV Kitesurf Safety Event

het NKV Safety event is al veel eerder aangekondigd en vind plaats op zondag 24 september. In Ouddorp en later op Brouwersdam komen verschillende onderwerpen aan bod op het gebied van safety. Met inspirerende sprekers zoals Ydwer van der Heide, een downwinder Clinic met Stefan van de Kamp en een aantal mystery riders. Je kan je hier inschrijven voor deze inspirerende dag.