Safety clinics

Vanwege de maatregelen rondom het Coronavirus worden de fysieke safety clinics voorlopig vervangen door online safety clinics.

De NKV geeft in samenwerking met scholen, de KNRM en de Reddingsbrigade Nederland online en fysieke safety clinics. Deze safety clinics zijn gratis te bezoeken en zijn nuttig voor zowel beginnende als gevorderde kitesurfers. Tijdens deze safety clinics houden wij een interactieve presentatie over veiligheid tijdens kitesurfen en wordt geoefend met de praktijk. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder andere stroming, getij, weer en de self-rescue.

Safety clinic 18 oktober

Tijdens dit webinar in samenwerking met de KNRM en Reddingsbrigade Nederland laten we zien wat jij moet weten om goed voorbereid en veilig het water op te gaan. Aan bod komen de omstandigheden op de spot en het weer, je gear en wat te doen in noodsituaties. De KNRM en de Reddingsbrigade Nederland gaan uitgebreid in op hun rol bij kitesurfers in nood, geven tips en beantwoorden vragen van de kijkers. De online safety clinic kan je hier terugkijken.

Safety clinic 5 mei

De online safety clinic van 5 mei kan je hier terugkijken. In deze interactieve clinic komen de belangrijkste zaken aan bod over je voorbereiding (spot, weer, gear) en de veiligheid op het water (voorrangsregels en signalen).

Wil je je al vast beter verdiepen in veiligheid? Bekijk dan alvast de safety tips op onze site.

• Weet jij hoe je een kitesurfongeluk voorkomt?
  • Weet jij welke extra veiligheidsmiddelen je kan gebruiken?
  • Weet jij hoe je correct een self rescue uitvoert?
  • Weet jij hoe een kitesurfer in nood wordt gered?