Vrijwilliger worden

De Nederlandse Kitesurf Vereniging bestaat dankzij hardwerkende vrijwilligers. Daarom zijn we altijd op zoek naar gemotiveerde vrijwilligers die zich in willen zetten voor de kitesurf sport.

Zo is er bijvoorbeeld altijd vraag naar spotbeheerders, maar ook vrijwilligers die een bijdrage kunnen leveren op het gebied van communicatie (teksten schrijven, fotografie) of hulp bij het organiseren van diverse events zoals safety clinics.

Spotbeheerders

Een spotbeheerder praat met de gemeente, handhavers, lokale ondernemers én kiters over de gang van zaken op “zijn” spot. Wat gaat goed en wat kan er beter? Een beheerder kan bijvoorbeeld vragen om (extra) informatieborden bij de gemeente of lokale regels verspreiden via social media. Bovenal zorgt een spotbeheerder er voor dat de spot een leuke veilige plek is om te kitesurfen! De spotbeheerders worden geholpen door de NKV-regiocoördinator.

Voor de volgende spots zoeken wij nog betrokken vrijwilligers:

Bergen aan Zee

Callantsoog

Den Helder

Grevelingen dam

Hellevoetsluis

Hoek van Holland

Katwijk

Lemmer

Ouddorp

Urk

Geïnteresseerd? Stuur een mailtje naar regiocoordinator@kitesurfvereniging.nl

Communicatie

Ben jij een social media master of een geweldige fotograaf? Wij kunnen altijd mensen gebruiken die aan onze social media werken, teksten schrijven of onze events fotograferen.

Bestuursfunctie

Vacature Bestuurslid Safety van de Nederlandse Kitesurf Vereniging
Inleiding:

De Nederlandse Kitesurf Vereniging (NKV) is een actieve vereniging met bijna 3.500 leden en houdt zich al bijna 20 jaar bezig met de belangenbehartiging van de kitesurfers in Nederland. De vereniging
ziet het aantal leden de laatste jaren sterk stijgen. Het ligt in de lijn der verwachting dat het kitesurfen de komende jaren nog flink groeit en daarmee ook het ledenbestand van de NKV. De leiding van de
vereniging is bijna volledig opgebouwd uit vrijwilligers, zoals de bestuurs- en commissieleden. Daarnaast hebben we een regiocoördinator in part-time betaalde dienst.

De Vacature:

De NKV is op zoek naar vrijwilliger voor de rol van bestuurslid Safety.

Profiel:
  • Is lid van de NKV;
  • Is een enthousiast kitesurfer/ster;
  • Heeft bij voorkeur enige bestuurlijke of werkervaring;
  • Heeft affiniteit met aspecten rond het thema veiligheid van het kitesurfen;
  • Beschikt over goede en open communicatieve vaardigheden;
  • Beschikt over computervaardigheden;
  • Is een teamspeler; pro-actief en energiek.
Het bestuurslid Safety:
  • Is overall bestuurlijk verantwoordelijk voor het promoten van veiligheid van het kitesurfen in onze kitesurf community;
  • Overlegt met andere bestuursleden over veiligheids-gerelateerde onderwerpen;
  • Formuleert een overall Kitesurf Safety Promotie Plan met bijbehorende begroting
  • Publiceeert (regelmatig) veiligheidsbevorderende richtlijnen, tips, do’s en dont’s voor de kitesurfers;
  • Volgt de ontwikkelingen op veiligheidsgebied in Nederland en daarbuiten;
  • Is verantwoordelijk voor het organiseren en (doen) uitvoeren van Safety Clinics in den lande;
  • Vormt een klein team van ondersteunende safety commissieleden;
  • Onderhoudt en bouwt verder aan contacten en samenwerking met onze externe safety partners zoals KNRM en Reddingsbrigade Nederland alsmede het Watersportverbond;
  • Werkt verder aan de ontwikkeling van een NKV kitesurf incidenten database;
  • Bepaalt samen met de andere bestuurders het beleid van de vereniging;
Tijdsinvestering

Als bestuurslid Safety ben je gemiddeld een à twee uur per week actief; en eens in de vier weken is er een bestuursvergadering. Ook bezoek je zo af en toe namens de NKV kitesurf events of heb je
veiligheids-gerelateerde events of bijeenkomsten. Het betreft een vrijwillige functie waarbij reis- en redelijke onkosten worden vergoed.

Meer info:

Neem contact op met René Bos (voorzitter) via voorzitter@kitesurfvereniging.nl ;
of Steph Zaat (uittredend bestuurslid Safety) via safety@kitesurfvereniging.nl .

Lijkt het je wat?

We zien je aanmelding graag tegemoet. Stuur je (korte) motivatiebrief naar voorzitter@kitesurfvereniging.nl.

Wedstrijdjury

Wil jij een kitesurfwedstrijd helpen organiseren of jureren. Zie ‘juryopleiding / vrijwilliger worden’.

Overig

Ben jij een goede bestuurskundige, heb jij verstand van regel- en wetgeving of ben jij een ecoloog? Wij kunnen altijd mensen gebruiken met veel verstand van zaken in ons overleg met overheid en instanties.

Meer informatie? Of wil je je aanmelden?

Wij kunnen altijd mensen gebruiken, ook als er momenteel geen vacature staat. Dus mail ons vooral, samen staan we sterk!