Gecertificeerde wedstrijdcommissie

De NKV organiseert zelf geen wedstrijden, maar kan door organiserende partijen worden gevraagd om het wedstrijdgedeelte van een evenement te verzorgen. De NKV beschikt over een officieel erkende en gecertificeerde wedstrijdcommissie, die bestaat uit juryleden en wedstrijdleiding.

De NKV heeft als o.a. het doel om wedstrijdevenementen te professionaliseren. Om dit doel te bereiken heeft de NKV in samenspraak met het Watersportverbond uniforme reglementen en jury richtlijnen gemaakt en leiden wij een groep vergevorderde kitesurfers op om wedstrijden te leiden en te ondersteunen. De NKV verleent offici禱le titels aan de deelnemers van wedstrijden waarbij de wedstrijdorganisatie door de NKV wordt gedaan. Op basis van de trends binnen de kitesurfsport worden er al dan niet nieuwe disciplines toegevoegd.

NKV • Voor kitesurfers, door kitesurfers

Ons doel

De NKV heeft echter niet het doel om evenementen te organiseren; zij heeft hierin slechts een ondersteunende rol. Het verzorgen van wedstrijdevenementen is daarmee een samenwerking tussen de organiserende partij en de NKV waarmee wij een kwaliteitsmerk op het wedstrijdevenement drukken. Op deze manier wil de NKV een hogere standaard in de kitesurf competitie bereiken.

De NKV kan door iedereen worden gevraagd om de uitvoering van een wedstrijd te verzorgen. Een door de NKV georganiseerde wedstrijd heeft een professionele wedstrijdleiding van de NKV met gecertificeerde jury. Daarnaast voldoet de organisatie van een wedstrijd aan de veiligheidseisen van de NKV.

Wedstrijdleiding inhuren van de NKV?

Hier vind je het NKV- Programma van Eisen wedstrijdevenementen document voor de organisatie vinden.
Bij interesse of voor meer informatie kun je terecht bij:

Rudolf de Roo, wedstrijdco繹rdinator NKV
wedstrijden@kitesurfvereniging.nl