Den Haag – Zuiderstrand

• Niveau: Gevorderd

• Waterdiepte: Diep

• Start- en landingszone: Zand, Veel ruimte

Den Haag Zuiderstrand ligt ten zuiden van de Scheveningse haven tussen de spots Kijkduin en Scheveningen Noorderstrand in. Het is een veel rustigere spot ten opzichte van Scheveningen Noorderstrand. In het zomerseizoen zijn er beachclubs gevestigd en een post van de reddingsbrigade. Ook zijn er kitescholen actief.

Het is een Noordzeespot waar strekdammen liggen en waar het snel diep wordt. Het gebied kent een aparte golfsurfzone en kitesurfzone, die ligt ter hoogte van strekdam 37, tussen strandopgang 10 en 11.

Er staan hier snel flinke golven en de (mui)stroming kan verradelijk zijn. Voor de kust liggen zandbanken die continu veranderen en het kan ineens ondiep zijn, dus doe je trucs niet te dicht bij de kant. Ook kan het op deze spot druk zijn met badgasten, loslopende honden en golfsurfers. Deze spot is niet geschikt voor beginners. Starten en landen doe je op het brede strand ter hoogte van strekdam 37.

Overzichtkaart van het gebied:

Webcam

Locatie & faciliteiten

• Aanwezige faciliteiten: Eten, Drinken, Toilet, Douche, Luchtpomp

• Openbaar vervoer: bus 28, 22 of tram 12

• Parkeergelegenheid: Betaald

• Laadpalen aanwezig: Ja 6

Windinformatie Den Haag – Zuiderstrand

Huidige windsnelheid knopen
Huidige windstoten knopen
Huidige windrichting (°)

Windsnelheid (25-04-2024)

Bron: Meteotoren (Scheveningen Meteotoren) via weather2kite.nl

Windrichting (25-04-2024)

Bron: Meteotoren (Scheveningen Meteotoren) via weather2kite.nl

Windvoorspelling

Spotbeheerder

Spotbeheerders zijn kiters die zich inzetten voor het behoud en onderhoud van deze kitespot. Ze hebben een goede verbinding met de gemeente, kitesurfers en overige belanghebbenden. Bovenal zorgen ze er voor dat de spot een leuke en veilige plek is om te kitesurfen! Heb jij vragen over deze spot? Neem dan contact op met de spotbeheerder.

• Naam:

Maki Wiggins