Spot info

Het is verboden hier te kitesurfen, zowel aan de zijde van het Markermeer als IJsselmeer. De kansen om hier in de toekomt te mogen kitesurfen worden vergroot als je hier niet kitesurft. Zo laten we aan de provincie, Rijkswaterstaat en natuurbelangenorganisaties zien dat er met kiters afspraken te maken is.

Ontwikkelingen:

• Jan 2023 – NKV heeft een vergunning Natuurwet bij de provincie aangevraagd voor de periode april tm juli. Buiten deze periode zou de verstoring van ruiende/rustende de vogels mogelijk te groot zijn. In december 2023 verwachten we een ontwerpbesluit. Belanghebbende kunnen dan hun zienswijze erop indienen
  • De beheerder (Rijkswaterstaat) heeft zorgen en wensen over met name verkeersveiligheid

Lelystad – Trintelhaven

Spotbeheerder

Spotbeheerders zijn kiters die zich inzetten voor het behoud en onderhoud van deze kitespot. Ze hebben een goede verbinding met de gemeente, kitesurfers en overige belanghebbenden. Bovenal zorgen ze er voor dat de spot een leuke en veilige plek is om te kitesurfen! Heb jij vragen over deze spot? Neem dan contact op met de spotbeheerder.

• Naam:

Edo van Loon