Safetyclinics

Tijdens het kitesurfseizoen (april tot oktober) geeft de NKV minimaal 6 safety clinics op verschillende spots in Nederland in samenwerking met scholen of tijdens kitesurf evenementen. Deze safety clinics zijn gratis te bezoeken en zijn nuttig voor zowel beginnende als gevorderde kitesurfers. Tijdens deze safety clinic houden wij een interactieve presentatie over veiligheid tijdens kitesurfen en wordt geoefend met de praktijk. De onderwerpen die aan het bod komen zijn onder andere stroming, getij, weer, en de self-rescue. Aanmelden voor deze clinic is gewenst, maar niet verplicht.

Voor data en spots zie onze evenementen kalender op deze site, Facebook of onze nieuwsbrief.

Wil je je al vast beter verdiepen in veiligheid? Bekijk dan alvast de safety tips op onze site.

• Weet jij hoe je een kitesurfongeluk voorkomt?
  • Weet jij welke extra veiligheidsmiddelen je kan gebruiken?
  • Weet jij hoe je correct een self rescue uitvoert?
  • Weet jij hoe een kitesurfer in nood wordt gered?

NKV – KNRM Safetydag

Jaarlijks wordt in oktober de NKV – KNRM Safetydag georganiseerd. Tijdens deze dag wordt alles op het gebied van kitesurfen en veiligheid behandeld, zodat kitesurfen nog veiliger wordt! Er worden diverse safety clinics gegeven, ongelukken worden gereconstrueerd en de KNRM vaart uit met reddingsboten. Een nuttige maar vooral ook gezellige dag!

Registratie voor deze dag is gratis maar verplicht. Voor informatie, houd onze site, Facebook en Nieuwsbrief in de gaten.